department-customer-care department-default department-marcom department-online department-operations department-retail department-staff department-stropdas department-technology department-customer-care department-default department-marcom department-online department-operations department-retail department-staff department-stropdas department-technology

"Ik wil mijn team het podium geven dat ze verdienen."

- Maurits Hertzberger, ‎Head of Product Marketing & Go2Market (Mobile)
Een typische Tele2’er is..

..iemand die hoog in energie zit, die veel dingen wil doen en die de drive heeft om te winnen. Het is iemand die dingen wil bouwen. Waarbij je soms ook moet kunnen accepteren dat niet alles perfect is. Tele2 is en blijft een challenger, een kleine speler met de bijbehorende budgetten. Dat maakt dat wij beperkte middelen hebben. Maar daar kunnen we wel de mooiste dingen van doen.

Wat is op dit moment een uitdaging waar je mee te maken hebt?

De uitdaging is dat wij als team een hele centrale rol hebben in de organisatie. Dit is een hele mooie uitdaging maar tegelijkertijd betekent dit ook dat er veel mensen zijn die een mening hebben over alles wat wij doen en bedenken. Ik probeer onszelf daar enigszins voor af te schermen maar dit is vooral hét moment om te laten zien wat we kunnen. Ik wil mijn team het podium geven dat ze verdienen.

Als je terugkijkt op de afgelopen jaren, waar ben je dan het meest trots op?

Ik ben trots op hoe mensen nu tegen ons aankijken. Toen ik hier begon waren we stiekem nog een stel jonge honden. We hadden een gezamenlijk doel en waren misschien een tikkeltje onvolwassen. Niet dat we nu volwassen zijn maar we hebben de ergste puberteit wel gehad. Van processen zijn wij nog steeds geen fan maar hier en daar een richtlijn kan geen kwaad. Ook dat creëert weer nieuwe kansen.

Zeg eens eerlijk, ben je verslaafd aan je mobiel?

Zeker weten! Ik hoor weleens dat mensen hun mobiel een week kunnen wegleggen. Dat gaat wellicht wat ver maar heel soms vind ik het wel jammer dat de mobiele telefoon uitgevonden is. Stiekem wil jij toch ook terug naar de tijd dat je met iemand had afgesproken en je maar moest afwachten of diegene op tijd zou zijn of überhaupt wel kwam? Dat ‘onwetend zijn’ had wel wat.

Stel dat Telecom er niet was geweest, wat had je dan als beroep gedaan?

Ik denk dat ik kok was geworden. De dynamiek van de keuken spreekt mij aan; de hectiek, de drukte en de stress. Elke keer weer alle bestellingen op kwalitatief hoog niveau wegwerken, dat lijkt mij zo gaaf. Jezelf pushen en hard werken, kan ik nog switchen ;-)?